Bagaimana dengan harga emas 2022?

Spread the love

Saya telah mengikuti majlis ilmu Mahaguru Emas saya Tuan Syukor Hashim, alhamdulillah.. ini adalah sedikit nota penting untuk tuan puan yang tidak sempat mencari ilmu.

  1. Pelabur/penyimpan emas melihat jangkamasa panjang (3 tahun ke atas). Sentiasa setkan dalam minda untuk melihat harga emas selepas 3 tahun.
  2. Rahsia bank pusat (central bank) atau di Malaysia Bank Negara Malaysia kosisten membeli emas sebagai harta negara. Sebahagian kekayaan negara perlu disimpan dalam bentuk emas. Bank pun simpan emas sebagai harta negara, kenapa kita tidak mahu menyimpan emas?
  3. Kadar Inflasi di Amerika Syarikat yang naik pada kadar tertinggi dari tahun 2008. Di Malaysia, semua orang bercerita kenaikkan harga barang-barang asas. Roti Gardinia, ECO Shop. Juga berita berkenaan kadar inflasi Malaysia dijangka lebih tinggi.
  4. Emas sebagai pelindungan dari penurunan nilai Ringgit Malaysia 3.20 kepada 4.25 (32.81% susut nilai).
  5. Faktor Covid-19 masih tidak menentu. Varian baru Covid19 pasti ada kemungkinan bagi sebuah negara untuk kembali lock down dan menutup sektor pembangunan ekonomi.
  6. Situasi politik dunia yang berisiko. permusuhan antara Amerika Syarikat, China dan Rusia.

Jadi kesimpulannya, 2022 pasti menarik bagi kita sebagai penyimpan emas. Lihat gambar untuk kesimpulan.

Moga bermanfaat, disini saya juga letakkan link bagi LIVE Mahaguru Emas Syukor Hashim ini.
https://www.facebook.com/syukorjonaina/videos/632766004738084

Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan simpanan emas.. Boleh sahaja tekan link di bawah atau button wassup di kanan website untuk terus berhubung dengan kami..

infoemasBlog – Khairi

infoemasBlog – Syazwani

InsyaAllah kami akan bimbing anda sebaiknya.

Muhamad Khairi Hakim
1 Star Master Dealer Public Gold
Segamat, Malaysia
28 November 2021 / 23 Rabiulakhir 1443 Hijri


khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *