Kehebatan 1% Insentif Dealer Public Gold.

Spread the love

Keuntungan pasif income 1% secara kosisten lebih baik dari 100% secara once off.
.
.
Ada orang kata, khairi kalau 1% untung bila nak kaya? Lambat la dapat bina kekayaan.
.
.
Itulah kesilapan kebanyakkan orang. Dan kebanyakkan nak kaya cepat semuanya terlibat dengan skim cepat kaya dan rugi beribu-ribu.
.
.
Pesan Mentor kami, Tuan Mohd Zulkifli Shafie. Proses bina kekayaan adalah proses bina diri. Jika diri sendiri tak bersedia dari segi ilmu untuk kekayaan, kita tidak akan dapat membina kekayaan.

Bersama Tuan Mohd Zulkifli Shafie
.
.
Contoh kebanyakkan adalah, penggunaan bagi wang KWSP apabila dapat umur 50 atau 55 tahun. Ada yang gunakan untuk beli kereta baru. Ada yang gunakan untuk melancong. Akhirnya apabila sudah habis dibelanjakan, barulah teringat dan terpaksa bekerja kembali walaupun sudah masuk fasa TUA.
.
.
Contoh lain lagi Michael Carroll, menang loteri 10 JUTA. Tetapi dalam masa beberapa tahun sahaja. Dia BANKRUPT. 10 JUTA bukan sedikit tetapi sebab asas bina diri dan ilmu tiada. Akhirnya sekelip mata jatuh MISKIN kembali.
.
.
Jika keuntungan kecil 1% dan kita terus berusaha dan follow jejak kejayaan mereka yang telah berjaya bina kekayaan dengan keadah tersebut, insyaAllah kekayaan itu akan kita dapat bina dengan ilmu yang betul.
.
.
Jadi saya gembira apabila orang lain kata lambat kaya sewaktu saya sedang membina diri ini kerana InsyaAllah satu hari nanti kejayaan dalam bina kekayaan itu hanyalah persoalan masa.
.
.
Syukur ada satu network iaitu #PGG100Network yang memahami penting membina kekayaan dengan ilmu. Jika tidak, mungkin saya pun adalah salah seorang yang discam seperti ramai orang di luar sana. Dan mungkin juga saya akan habiskan duit KWSP untuk melancong dan beli kereta baru.
.
.
Jom kaya mulia, jom cipta bahagia.

Muhamad Khairi Hakim JaafarSyaz Wani
Bina kekayaan dengan ilmu yang betul

Melaka
15/2/2023

khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *