DUIT RAYA JADI EMAS..!!!

Spread the love

MEMBACA AMALAN MULIA, MENAMBAH ILMU BERERTI MENAMBAH KEKAYAAN

Sedihnya.. Dari dahulu lagi nak belikan anak-anak emas.. Tapi tak mampu.. Semua barang kemas mahal-mahal untuk anak-anak perempuan..

Eh saya ada anak lelaki.. Boleh juga ke nak simpan emas untuk mereka..??? Bukan emas ini untuk perempuan sahaja ke..???

Lebih baik saya simpan wang tunai dalam TH, ASB atau SSPN-I untuk anak-anak saya.. Emas nie macam tak biasa pula..

Berhenti dahulu dengan persoalan ya tuan puan.. Baca dengan tenang.. Semua info berkenaan emas untuk anak-anak saya tuliskan disini..

Mengapa simpanan emas antara yang terbaik untuk anak-anak anda sekarang..? Cuba anda lihat sejarah harga emas di bawah.. Apa yang anda faham..???

SEJARAH HARGA EMAS PURATA BAGI TEMPOH DUA PULUH TAHUN

Ya.. Ini fakta, harga emas dalam masa 20 tahun secara purata.. Cukuplah sejarah ini membuktikan kepada anda, beza anda menyimpan wang tunai dan juga emas.. Kuasa beli wang tunai sentiasa akan berkurang dimakan inflasi. Lihat pula gambar di bawah bagaimana kuasa membeli hilang..

KESAN INFALASI

Anda akui atau tidak dahulu dengan RM100 anda mampu membeli pelbagai barangan dapur..? Dan penuh satu troli.. Tetapi sekarang tidak lagi.. Begitulah antara kebaikkan simpanan emas berbanding wang tunai..

Kini, saya alihkan duit simpanan anak-anak kepada emas pula selain dari Tabung Haji.. Mengapa..??? Kerana saya tidak mahu kuasa beli duit yang disimpan hilang kerana inflasi.. Ya Tabung Haji ada dividen tapi jika melihat kepada sejarah harga emas dan kelebihan emas sendiri, saya lebih suka memilih emas sebagai satu cara lain menyimpan..

Kini hanya RM5000 saya simpan di dalam TH, selebihnya saya tukarkan dalam bentuk emas untuk anak lelaki saya..

Di musim perayaan ini, anak-anak banyak menerima duit raya, jadi ianya adalah waktu yang terbaik untuk tukar sebahagian ke dalam bentuk emas dan buatla perbandingan kita sendiri..

CADANGAN SIMPANAN EMAS UNTUK ANAK-ANAK

Kini tidak lagi seperti dahulu, emas boleh dibeli dengan harga RM100, disimpan berinsurans dipanggil akaun GAP.. klik link untuk tahu dengan lebih lanjut berkenaan GAP.. Selain itu, emas ini adalah emas 999 yang mempunyai kadar spread (susut nilai) serendah 10% maksimum.. Kebiasaan bagi emas perhiasan 916 pula adalah 25%.. Boleh baca penulisan saya perbezaan emas perhiasan 916 dan emas simpanan 999.

Begitulah sedikit perkongsian berkenaan mengapa simpanan emas menjadi pilihan ramai bagi simpanan untuk masa depan anak-anak.. Untuk digunakan semasa anak-anak ingin menyambung pelajaran, boleh juga digunakan sebagai deposit rumah pertama mereka, boleh juga digunakan sebagai dana perkahwinan mereka.. Dan banyak lagi tujuan lain..

Kalau ada sebarang persoalan, wassap saya di +6 019-281 7990.
Muhamad Khairi Hakim
Kod Dealer: PG00215241
(+6019-281 7990)
15 Mei 2021
3 Syawal 1442H

khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *