Teknik Pantas Pergi Haji Dengan Emas

Spread the love

Soalan saya kepada rakan muda yang dah menunaikan haji. “Haji.. macam mana haji dapat pergi haji pada usia muda? Dan bagaimana kami dapat follow cara yang haji buat ini? Tuan Puan mudah sahaja.”

Tuan Puan gunakan sahaja teknik simpanan 1 dinar 1 bulan. Daripada kita boros berbelanja dan menunggu sahaja giliran haji dari Tabung Haji yang tak kunjung tiba, baiklah kita kumpul duit dan pergi dengan menggunakan duit simpanan kita sendiri.”

Mengikut giliran saya, saya hanya dapat pergi haji pada usia 60 tahun nanti. Laratkah saya pada waktu itu?

Pada tahun kedua, kita akan mempunyai 24 dinar bersamaan 24 Ribu. Jadi, dengan emas ini kita boleh mengambil pakej haji swasta tanpa perlu menunggu giliran. Kalau dah tekad nak pergi, takkan kita abaikan sahaja cara yang paling mudah untuk menunaikan haji ini.

10 dinar bersamaan hampir RM12,000 dalam nilaian mata wang pada 2022.

Duit tak cukup alasan sahaja, bercuti sana sini, makan besar sana sini dan pelbagai lagi pembaziran boleh dibuat. Mengapa haji kita tak boleh mujahadah dengan simpanan emas? Jom kaya mulia, jom cipta bahagia.


Muhamad Khairi Hakim & Nurul Syazwani
Bakal haji 2024 InsyaAllah

29/10/2022

Kuala Kedah, Kedah

khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *