Teknik Simpan Duit Gaji Paling Bijak

Spread the love

Setiap akhir bulan, tentu sahaja bagi mereka yang makan gaji akan menerima gaji bulanan. Sama seperti saya. Pengalaman tiiga tahun bekerja bujang dan dua tahun bekerja sudah berumah tangga, keseluruhannya lima tahun saya hidup tanpa ada simpanan.

Benarkah? Ya benar dan itulah realiti.

Akhirnya pada 2020 saya diketemukan dengan simpanan emas di Public Gold. Sejak itu saya terus kosisten menabung emas untuk diri sendiri, isteri dan juga anak-anak. Alhamdulillah.. sekarang simpanan saya dalam bentuk emas kekal sudah lebih dua tahun.

Kini target saya untuk cukupkan dahulu dana kecemasa saya selama 3 sehingga 6 buian gaji saya. InsyaAllah.. saya target tahun depan akan selesai.

Inilah rutin bulanan saya. Tambah simpanan emas untuk ahlli keluarga saya.

0.4 gram untuk diri sendiri.
0.4 gram untuk anak pertama
0.4 gram untuk anak kedua

Alhamdulillah.. teknik ini lebih berkesan dan terbukti berjaya menambah simpanan saya untuk dana kecemasan. Jadi jika berlaku apa-apa, senang jual atau rahnukan sahaja, InsyaAllah senang dapat fast cash.

khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *