KAD KREDIT – Yang Pertama Perlu DiSelesaikan.

Spread the love

Alhamdulillah.. Pagi ini bangun dan melakukan sedikit muhasabah diri mengenai hutang.. Langkah ini penting untuk kita melihat kembali tahap kewangan anda. Supaya kita boleh merancang bagaimana kita boleh berbelanja dan dan HIDUP BEBAS HUTANG.

Tak sangka kita boleh hidup bebang hutang kan.. Tanpa ilmu semuanya mustahil tetapi dengan ilmu insyaAllah kita mampu selesaikan hutang JAHAT dan hanya maintain hutang BAIK. . Banyaknya hutang-hutang JAHAT yang tak mendatangkan hasil terutamanya KAD KREDIT. Jadi, apa rancangan kita untuk hidup tanpa kredit kad ini. Macam mana nak selesaikan hutang kad kredit yang banyak ini?

Lihat kembali ada : PTPTN KAD KREDIT KERETA . Apa cara sekarang ini untuk selesaikan hutang-hutang ini semua? Apa yang perlu diselesaikan dahulu? . Apa yang saya matlamatkan dengan simpanan emas saya, saya mengumpul emas sikit-sikit untuk selesaikan hutang kad kredit dahulu. Kenapa emas saya jadikan satu medium, emas bersifat simpanan, jika wang kertas, nak simpan banyak kita pasti akan terbelanja.

Jadi saya tukar duit saya dalam bentuk emas, jika kad kredit saya RM3000, saya simpan emas dalam 12gram dan jual untuk selesaikan hutang kad kredit tersebut. Itu adalah jalan paling mudah bagi saya kerana sifat emas yang mudah untuk disimpan dan dijual.

inspirasi ini saya dapati dari pembacaan buku Misi Bebas Hutang karya Tuan Mohd Zulkifli Shafie. Alhamdulillah.. untuk dapat buku tersebut, boleh tekan sahaja link ini.. BUKU MISI BEBAS HUTANG

Khatam Kali ke-2

Jika ada kawan-kawan yang lebih kurang sama situasi seperti saya.. boleh juga cuba teknik ini.. . InsyaAllah bermanfaat.. jika ingin tahu lebih lanjut berkenaan simpanan emas.. boleh sahaja wassup saya di link 019-2917990

Muhamad Khairi Hakim & Syaz Wani Terus

cuba untuk hapuskan hutang jahat.

#bijokemas #bijokwang #publicgold #hutang

khalifahkhairi

Salam, nama saya Muhamad Khairi Hakim ingin berkongsi pengalaman yang Allah kurniakan dari segi kewangan, EMAS dan juga kehidupan. Blog ini bertujuan satu perkongsian untuk anda semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *